سوزش معده و ۱۵ درمان خانگی برای آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

تغذیه مناسب ورزشکاران سرعتی و دونده های استقامت
اگرچه داروهای بدون نسخه‌ای برای این بیماری وجود دارد و می‌تواند در برخی از موارد موثر باشد اما اگر از سوزش سر دل گاه و بی گاه رنج می‌برید بهتر است کمی به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید و از درمان‌های خانگی برای آن استفاده کنید.

یک قاشق جوش شیرین:
یک قاشق جوش شیرین می‌تواند سوزش سر دل و بازگشت اسید را کمتر کند. جوش شیرین به عنوان بیکربنات سدیم یک درمان رایج و شناخته شده است و می‌تواند به رفلاکس اسید کمک کند. این ماده PH بیشتر از۷.۰ را دارد و می‌تواند اسید معده را خنثی نماید. خنثی سازی اسید معده به این معنی است که به هنگام بازگشت اسید معده به مری، دچار سوزش سردل نخواهید شد.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
یک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین

یک لیوان آب تازه

طزر تهیه:

یک دوم قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس بنوشید. شما می‌توانید در صورت نیاز این کار را تکرار کنید اما به خاطر داشته باشید که نباید از این محلول بیش از حد استفاده کنید.

همچنین از به کار بردن این محلول به صورت مداوم جدا خودداری کنید زیرا نمک بالایی دارد و می‌تواند عوارض جانبی همچون تورم و حالت تهوع را به همراه داشته باشد.

معده خود را با آب آلوئه ورا تسکین دهید:
همانطور که می‌دانید آلوئه ورا گیاهی است که برای تسکین سوزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.بیشتر افراد بر این باورند که این گیاه می‌تواند سوختگی‌های ناشی از آفتاب را بهتر کند اما آلوئه ورا خاصیتی بیشتر از این دارد.

این گیاه می‌تواند سوزش سردل را نیز تسکین دهد زیرا از التهاب می‌کاهد. این موضوع بدین معناست که به هنگام تحریک و ملتهب شدن معده، نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا

طرز تهیه:

یک دوم پیمانه آب آلوئه ورا را به صورت سرد یا ولرم قبل از وعده غذایی خود بنوشید. به خاطر داشته باشید که آلوئه ورا می‌تواند به عنوان یک ملین عمل کند. بنابراین به دنبال برندی باشید که اجزای ملین آن حذف شده باشد.

جویدن آدامس:
مجله Dental Research مطالعه‌ای را در مورد رفلاکس اسید معده انجام داده است. زمانی که افراد مبتلا به این بیماری تکه‌ای آدامس عاری از قند را به مدت ۳۰ دقیقه بعد از غذا جویدند تسکین خوبی را تجربه کردند.

این موضوع بدین خاطر است که جویدن ادامس باعث تحریک غدد بزاقی می‌شود و جریان بزاق را افزایش می دهد. هر اسیدی که در سیستم گوارشی تشکیل می‌شود حل شده و شسته می‌شود

. پاک شدن اسید باعث بهبود نشانه‌های رفلاکس اسید خواهد شد. می‌توان از این گزینه برای بهبود نشانه‌های سوزش سر دل نیز استفاده کرد.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
یک عدد آدامس عاری از قند

طرز استفاده :

بعد از هر وعده غذایی، یک عدد آدامس عاری از قند را بردارید و بجوید. اینکار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید تا به نتیجه مد نظر خود دست یابید.

چانه خود را بالا نگه دارید:
سوزش سر دل معمولا به هنگام خواب بدتر می‌شود زیرا دراز کشیدن به هنگام خواب می‌تواند این شرایط را بدتر و شدید تر کند. در این شرایط قانون جاذبه بر علیه شما کار می‌کند و بدن محتویات هضم شده را راحت تر به سمت مری می فرستد و همین امر باعث ایجاد سوزش سر دل خواهد شد.

به همین خاطر بهتر است به هنگام خواب، سر خود را ۶ اینچ بالاتر نگه دارید. شما می‌توانید اینکار را با قرار دادن آجر، کتاب یا بلوک هایی زیر بالشت خود انجام دهید.

منبع:mashreghnews




:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : سه شنبه 15 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');