۱۴ راه پیشگیری و درمان ریفلاکس معده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، اخبار پزشکی روز(Medical News Today) ترش معده یا ریفلاکس معده را به عنوان “یکی از برترین پرسش‌های مورد جست‌وجوی اینترنتی مربوط به سلامتی، و یک علامت رایج برای درد سوزناک احساس شده در داخل و اطراف قسمت تحتانی سینه، که توسط بازگشت اسید معده به مری صورت می‌پذیرد”، تعریف می‌کند. به عبارت دیگر، سوزش سر دلی که ممکن است گاهگاهی احساس کنید به احتمال بسیار زیاد ترش معده است.

به علاوه علل متعددی برای ترش معده وجود دارد، اما تقریبا هر یک از آن علت‌ها رابطه‌ی نزدیکی با یک رژیم غذایی نادرست دارد. چاقی، وعده‌های سنگین غذایی، فست فود، نوشیدنی‌های گازدار یا غذاهای تند همه جزو علل اصلی این بیماری هستند. سوای آن‌ها، سیگار کشیدن، خوردن داروهای خاص(مثل ایبوپروفن یا آسپرین) و حتی حاملگی ممکن است بعضی از دلایلی باشند که علائم ترش معده را تجربه می‌کنید.

تا آنجا که به علائم مربوط می‌شود، سوزش سر دل قطعا در صدر فهرست قرار دارد. سوای سوزش سر دل، استفراغ نشانه‌ی اصلی دیگری از ترش معده است، و وقتی رخ می‌دهد که احساس کنید یک مایع ترش یا تلخ به حلق‌تان باز می‌شود. استفراغ کردن همراه با خون، خس خس سینه، آروغ زدن، نفخ، تهوع یا وزن کم کردن ناگهانی بدون آن که علتش را بدانید نیز ممکن است به ترش معده دلالت داشته باشند.

در وضعیت‌های حاد، ترش معده همچنین می‌تواند به شکل اسهال اسیدی اتفاق بیفتند. با این حال، لازم نیست بترسید چون درمان‌های بسیاری برای ترش معده وجود دارند که می‌توانند ترش معده را متوقف، درمان و حتی برای همیشه معالجه کنند. به درمان‌های خانگی ما برای ترش معده که در زیر آورده شده‌اند نگاهی بیندازید و از آسوده شدن از ترش معده به روشی طبیعی لذت ببرید.

در ادامه ۱۴ راه پیشگیری و درمان ترش کردن معده (ریفلاکس) آمده است:
۱. مواد خوراکی اسیدی را کاهش دهید
یکی از دلایل اصلی ترش کردن معده‌تان آن است که مواد خوراکی اسیدی مصرف می‌کنید. مثال‌های مواد خوراکی اسیدی پرتقال، گوجه فرنگی، گریپ فروت، لیمو، لیموترش یا سرکه است. هرازگاهی نوشیدن یک لیوان آب پرتقال واقعا سلامتی بخش است، اما باید بدانید که اگر مستعد ترش معده هستید این فکر ایده‌آلی نیست. به جای آن، سعی کنید میوه‌هایی را مصرف کنید که اسیدی نیستند. آنها را به شکل آب میوه مصرف کنید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را به بدن خود جذب کنید.

۲. قبل از خوابیدن چیزی نخورید
اشتباه بزرگی که ما گاه به گاه مرتکب می‌شویم درست قبل از خوابیدن غذا خوردن یا مصرف میان‌وعده‌ی قبل از خواب است. باید بپذیریم که همه ما‌ هرازگاهی این کار را انجام می‌دهیم، اما باید مسئولیت اعمال‌مان را نیز بر عهده بگیریم و درک کنیم که ممکن است به خاطر آن دچار ترش معده شویم. یک درمان آسان برای ترش معده آن است که دو تا سه ساعت قبل از خوابیدن غذا بخوریم.

۳. برای درمان ترش کردن معده (ریفلاکس) هرگز الکل ننوشید
این یک درمان خانگی مخصوص برای ترش معده است که ممکن است همه‌ی شما از آن خوشتان نیاید، اما کاملا حیاتی است. برای خلاص شدن از آن علائم نامطبوع و نگران‌کننده و خلاص شدن از ترش معده، باید مصرف الکل را کاهش دهید. اگر بتوانید مصرف الکل را کاملا متوقف کنید که بی‌نظیر خواهد بود، به خصوص اگر مکررا از این بیماری ناخوشایند رنج می‌برید.

۴. جوش شیرین برای پیشگیری و درمان ترش کردن معده (ریفلاکس) عالی است
یکی دیگر از درمان‌های خانگی متعدد که به عنوان معالجه‌ای برای ترش معده عمل می‌کند جوش شیرین است. جوش شیرین به خاطر بی‌کربنات سدیمی که دارد باعث تسکین می‌شود. چگونه؟ این ماده اسید معده را خنثی می‌کند و حتی در درازمدت از آسیب به مری جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید جوش شیرین را از مغازه‌ی محل خود بخرید یا آن را به شکل گرده، کپسول یا قرص مصرف کنید. این ماده‌ی خانگی ساده واقعا برای ترش معده معجزه می‌کند.

۵. از خوردن بعضی خوراکی‌های خاص پرهیز کنید
علاوه بر هله هوله‌ که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد، اگر می‌خواهید از ترش معده به دور بمانید مهم است که از خوردن بعضی مواد خوراکی خاص نیز پرهیز کنید. در این بیماری باید از خوردن سیر، پیاز، شکلات و نعناع و همچنین نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه اجتناب کرد. این‌ها همه برای ترش معده مثل ماشه عمل می‌کنند و ممکن است دلیل اصلی آن باشند که سوزش سر دل را تجربه می‌کنید.

منبع:eghtesadonline




:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : شنبه 12 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');